Sekretar ustanove – Prava obaveze i odgovornost
Oblast: Obrazovanje i vaspitanje
Format: 100X200
Broj strana: 100
Pismo: Ćirilica
Jezik: Srpski
Povez: Mek
Godina izdanja: 2020.
Iz dela
Do 2003. radno mesto sekretara ustanove bilo je tretirano kao prateća delatnost. Od tada do danas uloga sekretara u radu škole postaje sve značajnija i obimnija. Danas sekretar mora imati visoko obrazovanje iz oblasti pravnih nauka i licencu za rad. sekretar ustanoves ekretar skole
U brošuri je, na malom prostoru, sadržano sve što treba da znate o pravima, obavezama i odgovornosti sekretara. Od normativnog uređenja ovog radnog mesta, preko obaveza u vezi sa početkom školske godine, opštim aktima ustanove, obaveza u vezi sa organom upravljanja, direktorom i zaposlenima pa do odgovornosti sekretara i odnosu sa direktorom ustanove, u ovoj brošuri su obrađeni svi aspekti ovog radnog mesta. sekretar ustanove sekretar skole
Brošuru je priredila Slavica Đorđević, koordinator Radne grupe za izradu predloga normativnih akata za radno mesto sekretara ustanove douniverzitetskog obrazovanja i bliže uređenje rada zajedničke stručne službe. sekretar ustanove sekretar skole
Ovo izdanje ima za cilj da bude pouzdani podsetnik na Vašem stolu koji sadrži sve potrebne informacije u datoj oblasti. sekretar ustanovesekretar skole
Sekretar ustanove sekretar skole
Novim Zakonom o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja iz oktobra 2017. godine, između ostalog propisano je da pravne poslove u ustanovi obavlja sekretar, da mora da ima obrazovanje iz oblasti pravnih nauka u skladu sa članom 140. stav 1. ovog zakona i dozvolu za rad sekretara (u dalјem tekstu: licenca za sekretara), da se sekretar uvodi u posao i osposobljava za samostalan rad savladavanjem programa za uvođenje u posao i polaganjem ispita za licencu za sekretara. Sekretaru – pripravniku direktor određuje mentora sa liste sekretara ustanova koju utvrdi školska uprava.
Sekretar ustanove – opis poslova
Sada je Zakonom propisan opis poslova sekretara: stara se o zakonitom radu ustanove, ukazuje direktoru i organu upravlјanja na nepravilnosti u radu ustanove, obavlјa upravne poslove u ustanovi, izrađuje opšte i pojedinačne pravne akte ustanove, obavlјa pravne i druge poslove za potrebe ustanove, izrađuje ugovore koje zaklјučuje ustanova, obavlјa pravne poslove u vezi sa statusnim promenama u ustanovi, u vezi sa upisom dece, učenika i odraslih i u vezi sa javnim nabavkama u saradnji sa finansijskom službom ustanove, pruža stručnu pomoć u vezi sa izborom organa upravlјanja u ustanovi, pruža stručnu podršku i koordinira rad komisije za izbor direktora ustanove, prati propise i o tome informiše zaposlene i druge pravne poslove po nalogu direktora. Značajna novina u Zakonu je obaveza ustanove da obezbedi sekretaru pristup jedinstvenoj informacionoj bazi pravnih propisa. sekretar ustanove sekretar skole
Sekretar ustanove – radna grupa
U nameri da se radno mesto sekretara ustanove unapredi, da se sekretar ustanove izjednači sa nastavnikom, vaspitačem i stručnim saradnikom u delu koji se odnosi na napredovanje i obavezno stručno usavršavanje i u svemu drugom, obrazovana je radna grupa Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Rešenjem ministra prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Broj: 119-01-00747/2019- 12 od 24.12.2019. godine, sa zadatkom da sačini predlog normativnih akata za radno mesto sekretara ustanove douniverzitetskog obrazovanja i bliže uređenje rada zajedničke stručne službe (u dalјem tekstu: Radna grupa).
Radnu grupu čine sekretari jedne osnovne, srednje stručne škole, gimnazije, jedne muzičke škole kao i predstavnici Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja koji imaju uvid u rad ustanova. sekretar ustanove sekretar skole
sekretar skole sekretar skole
sekretar skole sekretar skole sekretar skole sekretar skole sekretar skole